سکان

وبلاگ بچه های دوره سوم موسسه آموزشی کشتیرانی

سکان

وبلاگ بچه های دوره سوم موسسه آموزشی کشتیرانی

همه چیز در مورد مهندسی عرشه

رشته مهندسی عرشه:



طول دوره این رشته تقریباً 4 سال می باشد که در قالب 7 ترم تحصیلی ارائه میشود دانشجویان این رشته ترم سوم و ششم خود را بعنوان ترم کارورزی در دریا بر روی کشتیهای تجاری میگذرانند. پس از فارغ التحصیل شدن درصورت موفقیت در آزمون شایستگی افسر دومی سازمانی بنادر و کشتیرانی موفق به اخذ گواهینامه شایستگی که نیاز اولیه خدمت در دریا می باشد می شوند.

دروس مربوطه شامل علوم پایه و عمومی و تخصصی است که دروس تخصصی به زبان انگلیسی ارائه و ارزشیابی می شوند. دارندگان دیپلم ریاضی و هنرستان فنی می توانند وارد این رشته شوند، بالا بودن سطح زبان انگلیسی دانشجویان می تواند در پیشرفت درسی آنان بسیار مؤثر باشد.


فارغ التحصیلان این رشته به عنوان افسر سوم مشغول به کار بر روی کشتیهای تجاری خواهند شد و پس از گذراندن20 ماه خدمت خالص دریایی    ( sea service ) به عنوان افسر دوم ارتقاء پیدا می کنند. پس از طی27 ماه خدمت خالص دریایی و گذراندن دوره تکمیلی و موفقیت در آزمون شایستگی افسر اولی به عنوان افسر دوم مشغول بکار میشوند. درصورت داشتن30 خدمت خالص دریایی به عنوان افسر اولی و گذراندن دوره تکمیلی فرماندهی و قبولی در امتحان شایستگی فرماندهی به عنوان فرمانده کشتی می توانند ادامه خدمت دهند.


این رشته در ایران فقط در مراکز ذیل ارائه می شود:


1- مؤسسه آموزش کشتیرانی جمهوری اسلامی- مرکز آموزش بوشهر


2- دانشگاه چابهار


3- دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی نوشهر


4- دانشگاه آزاد اسلامی – واحد خارک